reklama

Denník Bratislavského neurotika

December. Tak ako každý rok najväčší sviatok kresťanov, detí, homlesákov, autoservisov, obchodníkov, malých zlodejíčkov a v neposlednom rade každého človeka západného typu. Sviatky radosti a pokoja. Áno sú. Tesne pred 24.decembrom sa v obchodoch odohráva boj o korisť. Dokonca sem tam vidieť facky či vyťahovanie revolveru na parkoviskách obchodných domov, kde zaparkovať je takmer nemožné. 24.decembra približne o piatej večer je naozaj pocit pokoja a radosti.. Väčšinou z toho, že už je po nich...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Týždeň v Lisabone. Potrebujem si oddýchnuť. Od ľudí, od seba, od Bratislavy. od každodennej rutiny. Prechádzam sa uličkami, sem tam zapadnem do pastelérie, ktorá je tu každé dva metre... Ak si človek upratuje myšlienky pri káve, Portugalsko je pre neho rajom.

D. ma čaká na letisku. Stretávame sa po vyše dvoch mesiacoch. Prvé minúty pocit... Asi takto nejak vyzerajú stretnutia zo zoznamiek... Po hodine si všíma zaschnutý kečup na tričku z párku čo som si dal ráno na letisku.. Prevracia očami.. V tej chvíli je všetko tak ako má byť. Aj po tých mesiacoch čo sme sa nevideli, je to stále žena ktorej som dovolil čudovať sa že som chlap.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nočné potulovanie po vychýrenej uličke Bairro Alto. Okolo nás žúr... Gymnaziálneho typu... Bohužiaľ... Lejem do seba panáky z vypálenej trstiny a primiešaneho medu.. Domáci vraví, že dobré na prechladnutie... Po štvrtom shote mám ten istý pocit... Nič mi nebolo, ale je mi lepšie...

Pripití kráčame hore-dolu úzkymi uličkami Lisabonu. Všade okolo nás fado, turisti, dealeri hašišu, kachličky... Dvaja domáci nás zastavujú. Portugalčinou si pýtajú papieriky na šúľanie cigariet. D. mi prekladá... Á papieriky... jasné... podávam papierik... ďakuje a dodáva... papierik SI ZABIL!!! ...chvíľu som dezorientovaný, či sa mi náhodou nesníva Lisabon.... Ale nie nesníva... „Priateľka je Slovenka,“ vraví, „a pár slovíčok ma naučila...“ Orwell by mal radosť z Rytmusa ako pracuje na newspeaku....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slovenskí taxikári verejnosti vysvetľujú, prečo ich musia ako zákazníkov okrádať... V ten istý čas vysvetľujú učitelia spoločnosti, že nevedia prežiť z tých pár eur čo dostanú.... Byť taxikárom vyzerá na diagnózu, byť učiteľom na prekliatie...

Po takmer piatich mesiacoch nič nerobenia a hľadania práce. Zamestnanie... Nemci.. Ponúkli takmer dvakrát viac ako tuzemské vykorisťovateľské firmičky. Od prvej chvíle je jasné, že im záleží koho vyberú do teamu, a že sú ochotní za to aj zaplatiť... S tým som sa u našich nestretol... Skôr s opakom.. Je nám jedno koho zoberieme, hlavne nech ho nemusíme poriadne zaplatiť...

Radoslav Šipoš

Radoslav Šipoš

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Skomprimované panelákové "básničky" pre panelákových "psov"Viac na FCB page: Denník Bratislavského neurotika Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKultove nahravkyHROMADA č.1JAZZovinyKulturné oné..požitkyZrkadlenie

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu